söndag 12 december 2010

Dag 2 . min första kärlek

Min första kärlek minns jag inte, däremot min första förälskelse.
Det var Rasmus, jag kommer ihåg hur jag skrev våra namn på lappar och sen så gömde jag dom överallt i mitt rum.
Jag blev kär i honom när dom flyttade hit.
Då var jag kanske 4-5 år.
Jag va med hanna en gång, vi spelade basket.
Och då kom Rasmus ut och började "tricksa" för oss.
Och sen så ramlade hanna och hon började gråta och hon gick in, men jag var kvar ute hos Rasmus.
När man tänker på det i efterhand så här så känner jag mig riktigt elak.
Och sen så minns jag också att hanna hade fått Rasmus gamla skrivbord, och under det hade han satt sina skolfoton, och jag hittade dom.
Och då frågade jag hanna om jag fick ett, för hanna viste att jag var kär i honom.
Och det fick jag, jag var överlycklig och sprang deräckt hem och klistrade in kortet i min dagbok.
En bild på mig och en på honom, och sen så skrev jag,
Emma + Rasmus = Sant!♥

Haah igår när jag städade så hittade jag den dagboken.
Åh, skit vad jag var kär i honom.

Jag tror att jag slutade vara kär i honom när rebekka hade ringt till honom och frågat chans, och fick ett nej.
Jag var ledsen en vecka efter det. hihi.

a, nu ska jag ducha puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar