lördag 11 december 2010

Dag 1 - om mig

Hej a som ni nog redan vet så heter jag Emma, Emma Elin Amanda Ragnerby.
Jag är född den 16 September 1997 på Växjö BB.
Jag är uppvuxen och bor fortfarande i lammhult, och här trivs jag väldigt bra :)
Fast jag kommer inte bo här när jag blir äldre?
Jag bor med min mamma, pappa och mina jobbiga men söta småsyskon.

Min bästis heter moa, hon är bäst i hela världen.
Vi kan snacka om allt emellan himmel och jord.
Och vi skrattar jämt, och vi har båda världens torraste humor.
Folk kan lätt störa sig på oss för att vi "skrattar för mycket"
HALLÅ, hur kan man skratta FÖR mycket?! :O
Jag gör varsom helst för att vi ska vara vänner för livet.

Och som ni alla nog vet så är hon tsm med Joel, min hemliga "brossa" ( vi måste vara syskon! )
Jag kan inte se moa utan joel, jag tror och hoppas av hela mitt hjärta att dom kommer vara tsm länge! :)
mina små tuttiduvor (L)


a, jag är ganska kort ( 161 typ ) skulle gärna varit längre.
Inget att göra något åt.
jag är normal byggd, personligen gillar jag mig kropp och jag gillar mina kurvor.
Det ser inte normalt ut att de ut som en pinne, vem vill liksom banta/svälta sig igenom livet för att man tror att folk tycker mera om om man är smal. Det är inte sant!
Det är insidan som räknas.
Man ska inte vara pinnsmal, tycker jag personligen men tycker man det är fint så OK, bara man själv känner sig nöjd med sin kropp :)


Jag har axel långt brunt hår, ska nog snart färga mig mörkare med ljusa slingor.
Skostorlek 38
min ögonfärg är grön/blå, och jag har linser.
(jag har alltid viljat ha bruna ögon så kanske köper bruna linser någon gång.)


Killar:Jag har alltid gillat killar.
Fast jag har inte varit tsm men överdrivet många.
Jag är väldigt kräsen när den gäller killar, jag tycker än kille måste vara söt/snygg om jag äns sa börja få inträsse för honnom.
Men en kille kan vara hur ful som helst men om han är snäll, så blir han snygg i mina ögon.
Jag har varit riktigt förälskade i två stycken.
Rasmus Johansson och Jesper Larsson.
Sen har jag ju haft mina inpulls kärlekar imellanåt, men vem har inte.
Men jag är van att aldrig få kärleken bekräftad, jag vet inte hur det känns..
Jag blir lätt kär, men väldigt sällan förälskad.
Och blir jag förälskad så tar det flera år innan det går över.
Jag blir lätt kär i sånna killar som jag aldrig någonsin kommer att få.
t.ex. tv-kändisar.


Min drömkille:
Han är en gentleman,
ger mig frukost på sängen, räddar mig från bränder, bär mig i sin famn och går längst stranden, blockar en blomma och sätter bakom mitt öra och säger att jag är det vackraste han sett. En sån som ger mig en ros för att han tycker att jag är söt när jag sover.
En lång och muskelös kille, solbränd, mörkhårig och bruna ögon.
Såklart har han tvättbräda och han har snygga armar, muskelösa och sexiga.
Jag är kåt i snygga armar.

Favorit:
Min favorit färg är: ljusrosa, gulligt och barnsligt. love it!
Min favorit mat är: inbakad fläskfilé med gorgonsolaost och pressad potatis. mumsmus.
Min favorit film är: har många, men absoluta favoriter är den blå lagunen, Dirty Dancing, Remember me, Twiligt (alla filmer), American Pie, a jag gillar kärlek helt enkelt!
Min favorit bok är: " Döden i dina ögon "


Drömmar:
När jag blir stor ska jag bli rik och bo i Hoollywood, med mina två barn och en underbar man ska vi bo i en flott villa och leva lyckliga.
Tänk att kunna köpa precis vad man vill, flott.
Och jag vill gärna någon gång i livet åka jorden runt.
Jag vill bli designer eller fotograf.

Sanningar:

Jag kan slåvad om att jag någon gång i livet kommer att bli shoppingberoende.
Jag älskar att shoppa, jag blir lycklig.
Och det ger en kickar.
Särchilt om man har köpt något dyrt och vet hur fin man är i det, då längtar man riktigt tills nästa dag då man ska vara så fin och ha på sig den nya tjöjan eller vad det är förnågot.
Jag biter på naglarna, det är äckligt jag vet.
I hela mitt liv har jag haft 11 katter.
Jag vet i vilket rum och hus jag är gjord i, äckligt! ;/

På fritiden:
På fritiden är jag med moa, sitter vid datorn, gör läxor eller så sjunger jag.
Jag älskar att sjunga, man känner sig så fri.
Jo, jag lyssnar på en hel del musik också.


I smyg så:
I smyg så tar jag chips från skafferiet.
skriver snyggingars namn på papper och äter upp pappret sen.
gråter till sorglig musik.


Jag är rädd för:
Jag är rädd för framtiden, vad gör jag just nu om 30 år?
Lever jag, har jag barn, är jag gift, har jag man/sambo, vart bor jag? osv.
Och så är jag rädd för gubbar, gubbar som står bakom trädet när man går förbi och väntar på en, sen våldtar, tillslut dödar han mig.
Jag har alltid varit rädd för mörker, man vet inte vad/vem som är framför en.
Jag är också rädd för fantasin ibland, det är den som gör att man hör fortsteg i trappan och hör dörren öppnas eller röster nere i källaren.


När jag var liten:När jag var liten var jag en riktig busunge, en liten gullig tjej med ljust lockigt hår, som yrde i vädret.
När jag var liten var jag bästis med Jacob, vi lekte 24av7.
Men sen när han började skolan bröts våran kontakt.
När jag var liten var jag mycke hos mig gammla granne "tant inge-borg" jag kommer ihåg att hon en dag bara var borta, död.
Och jag grät.
Och att vi hade en katt, sessan.
hon var en underbar katt, mamma berättade en gång att varje gång vi skulle gå ner och handla på ica så följde sessan med, och väntade utanför ica, sen när vi hade handlat klart och vi skulle gå hem så följde hon med oss hem igen.
Jag kommer ihåg att jag brukade bära henne i svansen men hon gillade det, stackars katt.
Och när vi var på semester en gång så hade hon klättrat upp i ett träd, men hon kom inte ner.
Farmor, som tog hand om sessan undertiden vi var borta ringde brandkåren och bad dom klättra upp och hämta henne.
Men hon hade klättrat så högt upp att hon inte gick och få ner, så dom sköt ner henne.
Efter det gick jag runt och sa "sanna dö, sanna dö :("


haha a nu vet ni nog mer om mig än jag själv vet, pusss
gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar